วันพุธที่ 13 กรกฎาคม พ.ศ. 2554

GDACS Daily Newsletter for 7/13/2011

ocha jrc gdacs

Global Disaster Alert and Coordination System — Newsletter 7/13/2011

This daily newsletter provides an overview of the natural disasters that happened in the last 24 hours and response measures for ongoing disasters. GDACS currently covers earthquakes, tsunamis, tropical cyclones, volcanic eruptions and floods. The color coding (red, orange, green) is related to the estimated humanitarian impact of the event.

Preferences   |  Go to http://www.gdacs.org


Disaster events in the last 24 hours

GDACS detected the following potential disasters. For up-to-date media coverage, latest maps and ReliefWeb content related to these disasters, please go to GDACS homepage.

Current tropical cyclones (source JRC and Pacific Disaster Center)

alertlevel

expand
Automatic impact report (JRC)
capMA-ON-11 in NWPacific
PDC—13 Jul 2011new

map

Tropical Cyclone MA-ON-11 of Saffir-Simpson Category 3 affected few people with winds above 39mph (63 km/h) and few people with hurricane wind strengths (74mph or 119 km/h). In addition, few people are living in coastal areas below 5m and can therefore be affected by storm surge.


Discussions in Virtual OSOCC

The GDACS Virtual OSOCC is a forum for emergency managers. If you are involved in an ongoing emergency as a local emergency management authority or as an international responder, please provide your information in the GDACS Virtual OSOCC. The following emergencies are currently open.

Puyehue Volcano Eruption - Chile/Argentina 14-Jun-2011 10:33
Cote d'Ivoire Humanitarian Crisis 7-Apr-2011 01:02
Libyan humanitarian crisis 25-Feb-2011 18:42

ReliefWeb Situation Reports

More content on ongoing disasters on ReliefWeb.

Sudan Weekly Humanitarian Bulletin 1 July ? 7 July 2011 Tue, 12 Jul 2011 19:49:31 +0000
Source:  UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Sudan (the), South Sudan (Republic of)

Key Points

? Fighting in parts of South Kordofan has continued, with access outside Kadugli town still severely restricted.

? The rate of returns from northern Sudan to southern Sudan increased significantly over the past week.

? A train carrying some 4,200 returnees from Khartoum to Northern Bahr el Ghazal arrived safely in the state capital of Aweil on 30 June.

? Some 5,200 people have been displaced by inter-communal fighting in Cueibet, in Lakes State, southern Sudan.

Bulletin d'information humanitaire - Province du Nord Kivu 12 juillet 2011 Tue, 12 Jul 2011 18:41:29 +0000
Source:  UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Democratic Republic of the Congo (the)

Faits saillants (du 6 au 12 juillet)

? Retour de plus au moins 1 400 menages parmi lesquels 961 seraient sans assistance dans certaines localites de la region du sud Lubero.

? Insecurite grandissante dans la ville de Butembo (6 cas de meurtre perpetres par des inconnus armes).

Ataques contra la poblacion civil en el Norte del departamento de Cauca Tue, 12 Jul 2011 07:34:08 +0000
Source:  UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Colombia

I. PRIORIDADES/PUNTOS DESTACADOS

La informacion aqui reportada corresponde al periodo entre el 9 y el 11 de julio. Segun fuentes locales, los combates en zona montanosa de los municipios de Corinto, y Toribio continuan el dia de hoy.

En dos dias de hostilidades, tres civiles murieron y al menos 91, en su mayoria indigenas Nasa, resultaron heridos en medio de ataques perpetrados por las FARC en los municipios de Caldono, Caloto, Corinto, Jambalo, Santander de Quilichao, Suarez y Toribio.

Mas de 700 viviendas, ademas de infraestructura y bienes civiles, fueron destruidas o averiadas.

En lo corrido de 2011, en los municipios del norte del Cauca se han presentado al menos 34 ataques contra la poblacion civil.

II. Situacion General

? El 9 de julio aproximadamente a las 9:30 a.m., las FARC ataco la estacion de Policia del municipio de Toribio, afectado gravemente viviendas civiles cercanas.

? Cerca de las 12:00 m del 9 de julio, varios artefactos explosivos fueron activados desde un vehiculo en el mercado del municipio de Corinto. En la tarde, se registraron fuertes enfrentamientos en la parte alta de esta poblacion.

? Tambien el 9 de julio, en el corregimiento de Mondomo, municipio de Santander de Quilichao, se presentaron hostigamientos contra el puesto de Policia y en la tarde se siguieron registrando combates en el area. En Caldono se registraron hostigamientos hacia las 11:00 a.m. en la cabecera municipal y en el corregimiento de Siberia. Se presentaron tambien enfrentamientos en la vereda Vista Hermosa, corregimiento del Palo, municipio de Jambalo y en la vereda el Chocho, municipio de Caloto.

? El 10 de julio en horas de la manana, las FARC asesinaron a dos agentes de policia que se encontraban realizando un patrullaje en la plaza del municipio de Suarez.

? Las autoridades y organizaciones, exigen a los grupos armados en conflicto, respeto por las normas del Derecho Internacional Humanitario y solicitan a las instituciones la oportuna atencion a las victimas y la proteccion de sus derechos. Se han pronunciado hasta el momento el Consejo Regional Indigena del Cauca -CRIC, la Asociacion de Cabildos Indigenas del Norte del Cauca ?ACIN, la Asociacion de Cabildos Indigenas de Caldono ?Nasa Cxhab, la Red por la Vida y los Derechos Humanos del Cauca, y la Alcaldia Municipal de Caldono.

? El Defensor del Pueblo hizo ?un llamado a este grupo armado ilegal para que respeten la normativa del Derecho Internacional Humanitario y cesen los ataques indiscriminados y atentados?. Ademas, ?solicito de la Fuerza Publica fortalecer las medidas de seguridad en los municipios del norte del Cauca para las comunidades y garantizar el derecho a la vida y los bienes de la poblacion civil.?

II. Impacto humanitario

? En Toribio los ataques dejan hasta el momento tres civiles y un militar muertos; asi como 81 civiles heridos (48 hombres, 33 mujeres), 12 de los cuales son menores de edad y 73 pertenecen a la etnia indigena Nasa.

? En Caldono, Jambalo, Corinto, Santander de Quilichao, y Suarez resultaron heridos diez civiles, dentro de los que se cuentan menores de edad. Ademas, se reportaron cuantiosos danos a viviendas civiles e infraestructura. Estos datos fueron reportados por la ACIN.

? Accion Social estima que 600 viviendas habrian resultado averiadas en Toribio y 123 en Corinto. Ademas han resultado afectados bienes civiles como las instalaciones de la alcaldia municipal, la sede del proyecto Nasa, la emisora indigena, y locales comerciales.

? Segun investigaciones de las autoridades, en los hechos ocurridos durante el 9 de julio, miembros de las FARC habrian utilizado viviendas de la poblacion civil para lanzar los ataques.

III. Coordinacion y respuesta humanitaria

? El Presidente de la Republica presidio un Consejo de Seguridad en la ciudad de Popayan el 10 de julio en el que se anuncio el establecimiento de un Batallon de Alta Montana como medida de seguridad. La ACIN manifiesta preocupacion por eventuales riesgos que esto pueda representar para la poblacion civil.

? Funcionarios de Accion Social se encuentran en la zona adelantando censos de afectacion, acompanamiento a la poblacion y coordinacion de acciones con autoridades locales, para el restablecimiento de infraestructura y servicios publicos.

? El 10 de julio, las ONG Diakonie y Tierra de Paz hicieron entrega de asistencia alimentaria en Toribio para 250 personas afectadas, por 3 dias.

? OPS hace seguimiento de la situacion de salud a traves del Centro Regulador de Urgencias y Emergencias -CRUE, Secretaria de Salud.

? Medicos sin Fronteras - Espana apoyara con Equipo de Salud Mental a la poblacion de Toribio.

? OACNUDH ha estado haciendo seguimiento con autoridades y organizaciones locales y se encuentra preparando una mision a Toribio durante los proximos dias.

? OCHA ha estado haciendo seguimiento con el Sistema de Alertas Tempranas de la Defensoria del Pueblo, ACIN, Accion Social y comparte la informacion con el Equipo Humanitario Local para la movilizacion de respuesta.

IV. Contactos

Oficina OCHA Bogota Carrera 10 No. 97A ? 13 Oficina 401 Tel: +57 1 6221100 Fax: 6221232

Oficina OCHA Pacifico Carrera 37 No. 6 ? 36 Piso 2, Cali Tel: +57 2 5573696

South Kordofan Situation Report No. 11 Tue, 12 Jul 2011 00:39:32 +0000
Source:  UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Sudan (the)

This report is produced by OCHA in collaboration with humanitarian partners. It covers the period from 6-11 July 2011.

I. HIGHLIGHTS/KEY PRIORITIES

? The security situation in South Kordofan State remains unpredictable, with aerial bombing and gunfire reported again in the vicinity of the state capital, Kadugli town, on 11 July. Sporadic fighting was also reported in several locations in South Kordofan State during the last six days.


UNOSAT Maps

See all maps produced by UNOSAT.

No content published since yesterday.


ReliefWeb Maps

More maps in ReliefWeb Map Centre.

Location Map (2011) Tue, 12 Jul 2011 15:02:22 +0000
Source:  ReliefWeb, UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Zimbabwe

Want to use this map in a report or on your website? Please see the map permission page first.

Cholera Outbreak (as of 12 Jul 2011) - Location Map Tue, 12 Jul 2011 14:18:48 +0000
Source:  ReliefWeb, UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Zimbabwe
Migration Crisis from Libya - IOM Middle East North Africa Operations - Daily Statistical Report (11 July 2011) Tue, 12 Jul 2011 13:30:33 +0000
Source:  International Organization for Migration
Country:  Libyan Arab Jamahiriya (the), Algeria, Chad, Egypt, Italy, Malta, Niger (the), Sudan (the), Tunisia

Note: Map in 3 pages

Cholera Outbreak (as of 5 Jul 2011) Tue, 12 Jul 2011 12:37:38 +0000
Source:  IFRC
Country:  Zimbabwe
The Barrier Route in the West Bank July 2011 Tue, 12 Jul 2011 10:17:42 +0000
Source:  UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  occupied Palestinian territory
Asia-Pacific Region 6 - 12 July 2011 - Natural Disasters and Other Events being Monitored by the OCHA Regional Office for the Asia-Pacific Tue, 12 Jul 2011 10:11:17 +0000
Source:  UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Philippines (the), India, Indonesia, Japan
Cholera Treatment Facility Distribution for Haiti Cholera Outreach Tue, 12 Jul 2011 10:06:55 +0000
Source:  US Agency for International Development
Country:  Haiti

Note: Map in 3 pages

Mindanao Flood Response: Who does What Where (3W) - as 8 July 2011 Tue, 12 Jul 2011 10:01:52 +0000
Source:  UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
Country:  Philippines (the)

You receive this newsletter because you subscribed on GDACS. To change your notification settings, please log in at http://register.gdacs.org. The information of GDACS is provided by the following partners: European Commission JRC, United Nations OCHA, Dartmouth Flood Observatory, Pacific Disaster Centre, USGS National Earthquake Information Centre, European Mediterranean Seismological Centre, Global Volcanism Program and UNOSAT.

Created on 7/13/2011 8:04:39 AM.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

ภาพถ่ายดาวเทียม